Ikke stille op med “Junk PR”

Du er velkommen til at offentliggøre denne artikel og ressource box i din ezine, nyhedsbrev, offline offentliggørelse eller hjemmeside. En kopi vil blive værdsat på bobkelly@TNI.net. Ordoptælling er 840 herunder retningslinjer og ressource boks. Robert A. Kelly © 2003.
Ikke stille op med “Junk PR”
I public relations er “junk” mere om attitude og manglende forståelse end et mål for kvalitet.
Forhåbentlig, hvis din pr mission er endnu at blive realiseret, accepterer du at dets primære fremstød må være at drage fordel af det faktum, at folk handler på deres egen opfattelse af fakta før dem fører til forudsigelige adfærd. Derefter oprette, ændre eller forstærke denne opfattelse/mening ved at nå, at overtale og flytte til handlinger du ønsker, de personer, hvis adfærd mest påvirker din organisation.
Hvis du køber denne idé, kan du også enig i at en optagethed af ting som brochurer versus pressemeddelelser versus nyhedsbreve kan ses som en “junky” tilgang til pr. Især når du sammenligner det med en omfattende plan, der er rettet mod slags interessent adfærdsændring, der fører direkte til at nå dine mål.
Og disse mål kan omfatte Gæster der gøre gentager køb, udsigterne konverteret til kunder, gavnlige joint ventures og strategiske alliancer, fagforeninger oftere forhandlinger i god tro eller dine leverandører gør alt de kan for at udvide den forholdet.
Hvordan finder du sådan en plan? Venligst holde læsning.
Først, har du nogensinde satte sig ned og listet alle uden for publikum, hvis opførsel påvirker din virksomhed på nogen væsentlig måde? Nå, opregne dem nu, så rangordne dem efter hvor alvorlig hver indvirkning er, og lad os arbejde på den eksterne publikum på toppen af din liste.
Hvor ofte du interagere med medlemmer af denne målgruppe? Sandsynligvis ikke ofte nok til at være virkelig klar over hvordan de mener om organisationen. Du skal interagere regelmæssigt og stille en masse spørgsmål som “Hvad synes du om vores forretning? Har du haft erfaring med vores tjenester eller vores produkter?” Alt imens resterende alarm til enhver negativities, især skadelige rygter, unøjagtigheder, misforståelser og lignende.
Bedste del af denne drill er, at de data du samle mens overvågningen target publikum opfattelse fører direkte til dit pr mål. Med andre ord, den særlige opfattelse ændring og dermed opførsel forandring, du ønsker. Men for at komme dertil, skal du ændre disse opfattelser på en sådan måde, at misforståelser er ryddet op, rygter er neutraliseret og unøjagtigheder er faste.
Spørgsmålet derefter bliver, hvordan du placerer denne besked, således at det kan gøre, hvad det er meningen for at gøre? Du vælger en strategi, selvfølgelig. Du er heldig at der er kun tre strategier at vælge imellem. Oprette opfattelse/mening hvis der virkelig ikke nogen, ændre eksisterende opfattelse, eller styrke den. Når du vælger din strategi, sikre det svarer til de mål, hvorfra den løber.
Her, stikker virkelige arbejde sit grimme hoved. Du skal forberede den besked, du håber vil ændre opfattelse, og dermed adfærd i din retning. Ikke nogen nem opgave, men det er virkelig “hvor gummi opfylder vej.” Forestil dig at skrive noget, der ender med at ændre nogens mening? Nu er der tilfredshed!
Men meddelelsen skal fremhæve sandheden på en troværdig måde at løse det problem, der kom op, når du overvåget din target publikum opfattelser. Dit budskab skal gøre en overbevisende sag for dit synspunkt, og gør så overbevisende, med klarhed, troværdighed og på en overbevisende måde.
Derefter skal du smide dette budskab til modtagere i end-zone. Du skal drage fordel af den lange liste af kommunikation taktik tilgængelige for dig til at bære dette budskab til øjne og ører af medlemmer af din målgruppe. Du kan bruge facilitet ture, konkurrencer og pressemeddelelser eller taler, interviews med medier, avis gæst kolonner, e-mails og mange, mange andre til at gøre arbejdet.
Dine virkelige udfordring er at beslutte, hvis du gør acceptable fremskridt. Fordi du vil sandsynligvis vægrer sig ved at bruge en masse penge på professionel udtalelse forskning, skal du og dine kolleger derefter gå tilbage til din target publikum medlemmer og stille de samme spørgsmål igen.
Hvad du ønsker at se er tegn på, at opfattelser er under forandring, som de korrigerende elementer i din meddelelse træder i kraft.
Forresten, hvis tingene ikke bevæger sig langs hurtigt nok for dig, kan du altid tilføje flere taktik til indsatsen samt øge deres frekvenser. Det er også en god idé at tage endnu et kig på din besked til at sikre sig at den måler, faktuelle støtte, klarhed og gennemslagskraft.
Endelig, du kan være sikker på, du har undgået “junk PR” når din pr indsats rettet mod slags interessent adfærdsændring, der fører direkte til at nå dine mål.
udgangen

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.